۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

مارماريس

مارماريس گوشه اي از بهشت است که در طول سال مي توان همنشيني همه طيف هاي رنگهاي سبز و آبي را در آن مشاهده نمود . فراواني گردشگاههاي موجود در کناره سواحل طولاني ، وجود بنادر طبيعي ، نزديکي به شهرهاي آنتيک ، زيبايي هاي طبيعي ، امکانات تور آبي ، بنادر مدرن کشتيهاي تفريحي ، امکانات مناسب خليج براي هر نوع ورزشهاي آبي ، از هتلهاي 5 ستاره تا پانسيونهاي بسيار خوب ، شهري بهشتي را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سليقه مي توانند تعطيلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند. ماماريس که تا چندي پيش با ماهيگيري ، صنايع ابري و گياهان معطر خود مشهور بود امروز بصورت يک شهر و مرکز توريستي بزرگي در آمده است . علاوه بر جاده هاي زميني با فرودگاه دالامان و کشتي رودوس نيز بسهولت با دنياي خارج ارتباط داشته و به جهت واقع شدن بروي جاده داتچا و نزديکي به جاده فتحيه ، اهميت فراواني يافته است .
علاوه بر اينکه بواسطه بنادر طبيعي براي کشتي هاي تفريحي درياي مديترانه ، در کتارخانجات کشتي سازي خليج يالانجي نيز تعمير و نگهداري کشتي هاي تفريحي انجام مي پذيرد . ماماريس بواسطه داشتن آب و هواي مديترانه اي در زمستان نيز داراي هواي معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد . همچنين کوههاي مرتفع و بهم فشرده و جنگلهاي کاج اطراف خود و درختان کمياب Liquidamber Orientalis و درختان چنار پهن برگ ، پوشش گياهي مارماريس را تشکيل مي دهد.
تاريخ :
سکونت اوليه در مارماريس که تاريخ آن به 3400 سال پيش از ميلاد مي رسد با آمدن قومي که نام رئيس آن کار بود آغاز ميشود . نام منطقه کاريا که مشتقي از نام رئيس قبيله بود داده شده است . برکت سواحل درياي اژه و مديترانه ، اين منطقه را جذاب نموده است . و بدين جهت مارماريس در طول قرون تحت حاکميت تمدنهاي بسياري قرار گرفته است . در تورهاي تفريحي در مارماريس مي توان آثار تمدنهاي کاريا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ايون ion ، دورDOR ، پرس ، مقدنيه ، سوريه ، روم ، بيزانس ، سلجوقيان و عثماني را مشاهده نمود. نام اوليه اين شهر Physkos بوده است .
آب و هوا :
مارماريس که تحت تاثير آب و هواي مديترانه اي مي باشد داراي تابستانهاي گرم و خشک و زمستانهايي معتدل و باراني است .
راه ارتباطي
اماکن ديدني
موزه ها
خوردني ها
خريدني ها
بدون ديدن برنگرد
تلفن هاي ضروري
راه ارتباطي :
جاده زميني : از مارماريس بوسيله اتوبوس ميتوان به دورترين نقاط ترکيه رفت و آمد نمود. همچنين سرويس هاي منظم اتوبوسراني به شهر هاي نزديک از قبيل بودروم ، داتچا و فتحيه نيز برقرار است. ترمينال اتوبوس در فاصله 2 کيلومتري مرکز شهر قرار دارد.
تلفن ترمينال : 4123037 (0090252)
مسير هوايي :
فرودگاه دالامان در فاصله 100 کيلومتري اين شهر قرار دارد . در بين ساعات 30/7 الي 22 سفرهاي منظم برقرار مي باشد. همچنين مي توان از سرويسهاي فرودگاه استفاده نمود.
فرودگاه ميلاس - بودروم نيز در فاصله 147 کيلومتري قرار دارد ، فرودگاه نزديک ديگري به اين شهر ميباشد.
تلفن فرودگاه دالامان : 7925291 (0090252) تلفن فرودگاه ميلاس- بودروم 5230101(0090252)
اماکن ديدني :
قلعه مارماريس :
اين قلعه که به نظر مي رسد از سوي ion ها ساخته شده باشد در دوره اسکندر کبير بازسازي شده و از طرف سلطان سليمان قانوني در اثناي مسافرت به رودوس در سال 1522 به وسعت زيادي توسعه يافته و تعمير گرديده است . از بالاي قلعه مي توان در شب و روز مناظر بديع مارماريس را مشاهده نمود.
تاشهان و پل کانالي :
تاشهان در کيلومتر 10 جاده موغلا و در محله اسکله باشي همراه با پل کانالي کاه گلي طبق لوح بجاي مانده در دوره سلطان سليمان قانوني ساخته شده است.
شهرهاي آنتيک :
پيسکوس Pyskos :
خرابه هاي پيسکوس که يک شهر بندري بسيار مهم در منطقه باستاني کاريا بوردا ميتوان از بالاي تپه Asar در شمال مارماريس مشاهده نمود. ديوار حصارها هنوز هم پابرجاست .
لوريما Loryma (بوزوک کاله ) :
در منطقه اي که قبلا" بنام Oplosika ( توپخانه ) ناميده ميشد و اکنون در منتهي اليه جنوب غربي شبه جزيره بوزبورون قرار دارد قصبه لوريما ساخته شده است. جالب ترين بنا در محوطه مسکوني ، استحکاماتي است که بروي بورونباشي واقع شده و بخوبي حفاظت گرديده مي باشد. در اين استحکامات که در کناره جزيره رودوس و از سنگهاي تراشيده شده منظم ساخته شده 9 برج مربعي وجود دارد. امروزه فقط برج شمالي آن قابل مشاهده است .
آموس Amos :
به خرابه هاي آموس باستاني ميتوان از شمال غرب گردشگا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر